Moduł planowania tras
Podstawową funkcjonalnością aplikacji mobilnej WIR jest Moduł Planowania Tras, służący do wytyczania tras rejsów na śródlądowych drogach wodnych. Umożliwia on również dokonanie opłaty za płatne odcinki dróg wodnych oraz informuje o zdarzeniach potencjalnie niebezpiecznych, które można napotkać na zaplanowanej trasie. Moduł jest przeznaczony dla wszystkich użytkowników. Widok ekranu głównego tego modułu stanowi okno mapowe wraz z narzędziami wyszukiwania.
Planowanie trasy
Domyślnie w aplikacji mobilnej mamy otwarte okno ‘Wyszukiwanie tras’, które służy do zaplanowania trasy na śródlądowej drodze wodnej z punktu A do punktu B dla dowolnej jednostki pływającej.
Aby wyznaczyć trasę użytkownik wykonuje następujące kroki:
- Określa jednostkę pływającą za pomocą kliknięcia w opcję ‘Kajak’ lub ‘Inna jednostka’. Kajak posiada z góry wprowadzane domyślne dane, które użytkownik może pozostawić lub edytować.
W celu edytowania szczegółów jednostki pływającej kajak użytkownik klika ikonę ‘Edycja’ , a następnie wprowadza nowe parametry i klika przycisk ‘Zatwierdź’.
Wybierając opcje ‘Inna jednostka’ użytkownik może wybierać spośród łodzi wiosłowej lub małego statku, dla których następnie należy wprowadzić i zatwierdzić parametry klikając w przycisk ‘Zatwierdź’.
Zalogowany Użytkownik może zapisać stworzoną jednostkę pływającą wraz z wprowadzonymi parametrami klikając przycisk ‘Zapisz’, a następnie nadając jej nazwę i ponownie klikając ‘Zapisz’.
Dzięki temu w przyszłości przy wybieraniu jednostki pływającej użytkownik będzie mógł skorzystać z zapisanej jednostki klikając przycisk ‘Zapisane’ i wybierając jednostkę, której chce użyć.
- Po wybraniu jednostki pływającej użytkownik wskazuje odcinek śródlądowej drogi wodnej, na której chce zaplanować trasę. Może zrobić to na dwa sposoby: wskazując punkty na mapie za pomocą przycisku ‘Wskaż punkt na mapie’
, który należy umieścić na początku i końcu trasy lub poprzez wpisanie punktu początkowego i końcowego trasy ręcznie w pole ‘Wyszukaj początek/koniec trasy’.
Przy wpisywaniu ręcznie nazw śluz/pochylni/miejscowości, z których użytkownik będzie startował, system będzie podpowiadał możliwe dopasowania dla wpisywanego hasła. Aby je wybrać należy nacisnąć na odpowiednie hasło.
Wprowadzone punkty na trasie użytkownik może zamienić kolejnością za pomocą przycisku z dwiema strzałkami lub może dodać kolejny punkt na trasie korzystając z przycisku ‘Dodaj punkt’.
Aby zmienić kolejność kilku przystanków na trasie użytkownik przytrzymuje przycisk i przesuwa go w odpowiednią stronę. W celu usunięcia jednego z przystanków należy wybrać przycisk
.
Zalogowany użytkownik może zapisywać zaplanowane trasy, a następnie wywoływać je korzystając z przycisku i wybierając interesująca go trasę.
- W celu sfinalizowania wyszukania trasy po wybraniu jednostki pływającej i określeniu punktów trasy użytkownik zatwierdza ją przez wybór przycisku ‘Wyszukaj trasę’.
Po wyszukaniu trasy Użytkownik zostanie przeniesiony do widoku szczegółów trasy, a na mapie zostanie zaznaczony kolorem niebieskim wyznaczony odcinek trasy. System zaprezentuje długość oraz czas potrzebny do przepłynięcia trasy, biorąc pod uwagę średnią prędkość jednostki, która została wybrana na początku oraz ograniczenia prędkości występujące na trasie. Jeśli na wybranym odcinku dostępne jest kilka możliwych tras, System zaprezentuje dane dla każdej z nich i umożliwi przełączanie między nimi. Jeżeli na którejś z zaproponowanych tras występują utrudnienia to przycisk umożliwiający przełączanie między trasami zostanie podświetlony na czerwono. Dodatkowo po wybraniu takiej trasy, jeśli utrudnienie dotyczy odcinka (a nie obiektu) to ten odcinek zostanie podświetlony na czerwono.
Utrudnienia na trasie mogą dotyczyć:
- Głębokości tranzytowej – kiedy wprowadzone w formularzu zanurzenie jednostki pływającej jest większe niż minimalna głębokość tranzytowa na trasie;
- Klasy drogi wodnej – kiedy wymiary jednostki pływającej przekraczają maksymalne dopuszczalne rozmiary wynikające z przepisów dotyczących klas śródlądowych dróg wodnych w Polsce;
- Ograniczenia rozmiaru – kiedy wymiary jednostki przekraczają ograniczenia wynikające z przepisów miejscowych;
- Przekroczonego poziomu WWŻ (wysokiej wody żeglownej) na wodowskazie miarodajnym, przypisanym do jednego z odcinków pokonywanych na trasie;
- Wymiarów obiektów znajdujących się na trasie – w sytuacji, gdy np. szerokość jednostki jest większa niż szerokość przęsła żeglownego mostu;
- Prześwitu pod mostami, kładkami czy przekroczeniami cieku – kiedy wysokość jednostki jest większa niż aktualny prześwit;
- Dostępności obiektów – kiedy na trasie znajdują się nieczynne obiekty (np. śluzy);
- Komunikatów nawigacyjnych dotyczących żeglugi;
- Zjawisk lodowych. W przypadku gdy żadne z powyższych utrudnień nie wystąpi na trasie, ta nie będzie oznaczona czerwonym kolorem i powinna być dostępna w danej chwili dla wprowadzonej jednostki pływającej.
W szczegółach trasy znajdziemy również inne istotne informacje, jak długość trasy, czas potrzebny na jej pokonanie, głębokość tranzytową oraz minimalny prześwit. Ponadto zaprezentowane zostaną istotne zdarzenia na trasie ułożone w kolejności pokonywania, wraz z dokładną informacją o miejscu, w którym się znajdują. Jeśli jakieś ze zdarzeń na trasie stanowi opisane wyżej utrudnienie, zostanie ono wyróżnione na liście kolorem czerwonym. Wśród zdarzeń na trasie, poza opisanymi wyżej utrudnieniami mogą pojawić się:
- Śluzy;
- Pochylnie;
- Mosty, kładki i przekroczenia cieku wraz z informacją o aktualnym prześwicie;
- Skrzyżowania dróg wodnych z piktogramami objaśniającymi, którą drogą należy płynąć;
- Komunikaty nawigacyjne;
- Miejsca limitujące, czyli te w których głębokość na danym odcinku jest najmniejsza;
- Zdarzenia na drogach wodnych, zgłoszone przez Użytkowników (jak np. zawalone drzewo).
Dodatkowo na obiektach dostępnych w wyszukiwarce tras możliwe są następujące akcje: identyfikacja wybranych obiektów i sprawdzenie ich szczegółów oraz wybranie kanału śluzy (jeśli dostępne jest kilka kanałów o różnych parametrach). W celu zidentyfikowania obiektu użytkownik wybiera ikonę , która znajduje się przy interesującym go obiekcie.
Na zaplanowanej trasie może zdarzyć się sytuacja, w której jeden z kanałów nie będzie wystarczający dla parametrów naszej jednostki, wtedy Użytkownik może sprawdzić parametry drugiego kanału i wybrać go – właściwy kanał zostanie oznaczony na zielono na mapie. W celu zmiany kanału śluzy Użytkownik wybiera przycisk ‘Dostępny więcej niż 1 kanał’, a następnie w oknie wyboru kanału przycisk ‘Wybierz’.
Zaplanowaną trasę Użytkownik może pobrać oraz wydrukować korzystając z zakładki ‘Menu’ .
Wybierając przycisk ‘Pobierz .shp’ zapisana zostanie zaplanowana trasa w formacie shp. Natomiast przycisk ‘Pobierz offline’ pozwoli wywołać zaplanowaną trasę w module offline, który został opisany w rozdziale Moduł offline.
Zalogowany Użytkownik może również zapisać zaplanowaną trasę wybierając przycisk ‘Zapisz’ z ‘Menu’ , a następnie nadając zapisywanej trasie nazwę i zapisując ją ponownie.
Dzięki temu w przyszłości użytkownik będzie mógł za pomocą przycisku ‘Ulubione’, który również znajduje się w ‘Menu’ wczytać zapisaną trasę bez ponownego zaznaczania punktów przez które przebiega.
W celu sprawdzenia aktualnych przepisów prawa miejscowego Użytkownik może skorzystać z ‘Prawa miejscowego’ , którego przycisk znajduje się w bocznym pasku menu. Jest to funkcjonalność otwierająca w karcie przeglądarki stronę internetową, gdzie dostępne są aktualne przepisy prawa miejscowego podzielone na sekcje dotyczące urzędów żeglugi śródlądowej w Polsce. Jednak najważniejsze informacje wynikające z przepisów prawa miejscowego, jak ograniczenia prędkości, rozmiaru, kanał VHF czy dostępność żeglugi nocnej na odcinku możliwe są do sprawdzenia poprzez identyfikację drogi wodnej na mapie.
Nawigowanie
Użytkownik po wyszukaniu trasy ma możliwość uruchomienia trybu nawigacji wybierając przycisk ‘Nawiguj’. System w trybie nawigacji wyświetla odległość do dwóch najbliższych zdarzeń na trasie.
Użytkownik może identyfikować zdarzenia wybierając przycisk ‘Pokaż zdarzenie’ oraz ma możliwość sprawdzenia szczegółów trasy (zdarzeń na trasie, minimalnego prześwitu i głębokości tranzytowej) wybierając przycisk ‘Szczegóły’
.
Użytkownik po sprawdzeniu szczegółów trasy może wrócić do wyszukiwarki wybierając przycisk ‘Powrót’ lub uruchomić okno z biletami wybierając przycisk ‘Bilety’
(zakup biletu został opisany w rozdziale Zakup biletu).
W trakcie poruszania się po trasie, na której uruchomiona jest nawigacja, użytkownik może zgłaszać zauważone potencjalnie niebezpieczne zdarzenia, korzystając z przycisku ‘Nowe zdarzenie’ (zgłaszanie zdarzeń zostało opisane w rozdziale Zgłoszenie zdarzenia).
Jeżeli podczas nawigacji Użytkownik przesunie widok mapy, to w oknie Nawigowanie wyświetli się przycisk ‘Wyśrodkuj’. Po wybraniu go, widok mapy ponownie zostanie wyśrodkowany względem miejsca aktualnej lokalizacji.
Po zamknięciu wyszukiwania tras lub zakończeniu nawigowania, wyszukiwanie tras można wywołać ponownie za pomocą ikony ‘Wyszukiwanie tras’ lub z poziomu ‘Menu’
.
Zakup biletu
System WIR umożliwia zakup biletu na obiekty znajdujące się na drodze wodnej takie jak: śluzy, pochylnie. Użytkownik ma możliwość zakupu biletu wcześniej niż na samym obiekcie, aby płynnie pokonywać obiekty podczas realizacji swojej trasy. Użytkownik może zakupić bilet ulgowy lub normalny, na taryfę dzienną i nocną, dla łodzi wiosłowych i małych statków. Bilet można zakupić:
- po wyszukaniu trasy na wybrane obiekty;
- bezpośrednio na wyszukany obiekt;
- po wybraniu obiektu z mapy;
- z poziomu Modułu obsługi spraw i rozliczeń; Każdy z wymienionych sposobów zakupu biletu został opisany w dalszej części dokumentacji.
Zakup biletu na zaplanowaną trasę
System umożliwia zakup biletów na obiekty, które będziemy przepływać na zaplanowanej trasie. W tym celu po zaplanowaniu trasy Użytkownik wybiera przycisk ‘Opłać’ .
W oknie ‘Opłać bilety’ Użytkownik, za pomocą przycisków i
wybiera rodzaj i liczbę jednostek pływających, dla których chce kupić bilety, a następnie wybiera przycisk ‘Dalej’
.
System sam podpowie obiekty na trasie, dla których należy zakupić bilety, jeśli na którymś z nich występują utrudnienia System przekaże o tym informacje. Jeśli Użytkownik nie chce kupować biletu, na któryś z podpowiedzianych obiektów, może go usunąć korzystając z przycisku ‘usuń’ .
Dla wskazanych przez System obiektów Użytkownik wybiera w jakiej taryfie chce dokonać zakupu. System zgodnie z wyborem obliczy kwotę do zapłaty.
Jeśli wprowadzone dane są poprawne Użytkownik wybiera przycisk ‘Zapłać’ , System przekierowuje wówczas Użytkownika na stronę operatora płatności, gdzie Użytkownik postępuje zgodnie z krokami wymaganymi przez operatora płatności.
W przypadku Użytkownika niezalogowanego po wybraniu przycisku ‘Zapłać’ wyświetlone zostanie okno, w którym Użytkownik musi wprowadzić adres mailowy, na który zostanie przesłany zakupiony bilet.
Po wprowadzeniu adresu mailowego Użytkownik niezalogowany wybiera przycisk ‘Kontynuuj’ . System przekieruje wówczas Użytkownika na stronę operatora płatności, gdzie Użytkownik postępuje zgodnie z krokami wymaganymi przez operatora płatności. Użytkownik zalogowany od razu po wybraniu przycisku ‘Zapłać’ zostanie przekierowany na stronę operatora płatności.
Po opłaceniu biletu Użytkownik będzie mógł go pobrać klikając przycisk ‘Pobierz’. Dodatkowo bilet zostanie przesłany na mail, który Użytkownik niezalogowany podał w poprzednim kroku lub jeśli Użytkownik jest zalogowany, bilet zostanie zapisany na koncie Użytkownika i wysłany na adres e-mail z nim powiązany.
Korzystając z zakładki ‘Bilety’, znajdującej się w ‘Menu’ Modułu planowania tras, możliwy jest zakup biletów na wybrane obiekty.
Aby to zrobić, Użytkownik zalogowany wybiera przycisk ‘Kup bilet’ .
W Przypadku Użytkownika niezalogowanego dostępne jest od razu okno na etapie wyboru obiektów.
W kolejnym kroku Użytkownik wpisuje lub wybiera z listy rozwijanej obiekty, na które chce zakupić bilety, wybiera ilość i rodzaj jednostek pływających. Za jednym razem możliwy jest zakup biletów na kilka obiektów, a w trakcie wpisywania ich nazw, System podpowiadać będzie nazwy dopasowane do wyszukiwania. Po wybraniu obiektów oraz jednostek Użytkownik wybiera przycisk 'Dalej’ .
W następnym kroku Użytkownik wybiera taryfę w jakiej chce kupić bilety. Jeśli na którymś z wybranych obiektów występują utrudnienia, System przekaże o tym informacje. Jeśli Użytkownik nie chce kupować biletu, na któryś z podpowiedzianych obiektów, może go usunąć korzystając z przycisku ‘usuń’ .
Po dokonaniu wyboru taryfy System podliczy kwotę do zapłacenia oraz pokaże rodzaj jednostek pływających i ilość biletów, dla każdej z nich. Jeśli dane są poprawne należy wybrać przycisk ‘Zapłać’ .
W przypadku Użytkownika niezalogowanego po wybraniu przycisku ‘Zapłać’ wyświetlone zostanie okno, w którym Użytkownik musi wprowadzić adres mailowy na który zostanie przesłany zakupiony bilet.
Po wprowadzeniu adresu mailowego Użytkownik niezalogowany wybiera przycisk ‘Kontynuuj’ . System przekieruje wówczas Użytkownika na stronę operatora płatności, gdzie Użytkownik postępuje zgodnie z krokami wymaganymi przez operatora płatności. Użytkownik zalogowany od razu po wybraniu przycisku ‘Zapłać’ zostanie przekierowany na stronę operatora płatności.
Po opłaceniu biletu Użytkownik będzie mógł go pobrać klikając przycisk ‘Pobierz’. Dodatkowo bilet zostanie przesłany na mail, który Użytkownik niezalogowany podał w poprzednim kroku lub jeśli Użytkownik jest zalogowany bilet zostanie zapisany na koncie Użytkownika i wysłany na adres e-mail z nim powiązany.
Zakup biletu na zidentyfikowany obiekt
Użytkownik ma również możliwość zakupu biletu na zidentyfikowany na mapie obiekt. Zakup odbywa się z poziomu Modułu Planowania Tras. W celu wykonania tej czynności Użytkownik w pierwszym kroku za pomocą narzędzia identyfikacji lub wyszukiwarki
wskazuje obiekt na mapie, na który chce zakupić bilet.
Po wskazaniu obiektu za pomocą zakładki ‘Menu’ Użytkownik wybiera ‘Kup bilet’. Przy korzystaniu z tej opcji możliwy jest zakup za jednym razem biletu na tylko jeden obiekt. Pozostałe kroki są analogiczne jak w przypadku dwóch poprzednich sposobów zakupienia biletu.
Dodatkowe funkcje zakładki ‘Twoje bilety’
W zakładce ‘Bilety’ Użytkownik zalogowany może również przeglądać i pobierać zakupione bilety.
Aby to zrobić Użytkownik wybiera przycisk ‘Pogląd’ lub ‘Pobierz’
.
W celu łatwiejszego wyszukiwania biletów Użytkownik może przefiltrować je po ich statusach. Aby to zrobić Użytkownik wybiera status biletu, a następnie za pomocą przycisku ‘Pokaż filtry’ wyświetla narzędzie filtrowania, w którym wprowadza parametry, po których chce szukać biletów. Po wprowadzeniu parametrów Użytkownik wybiera przycisk ‘Pokaż wyniki’
, System zaprezentuje wówczas bilety, które spełniają wskazane kryteria.
Poza filtrowaniem i przeglądaniem biletów zakładka bilety umożliwia również sprawdzenie cennika. Przy kupowaniu biletów w prawym rogu zakładki pojawi się przycisk ‘Cennik’ z aktualnymi stawkami za opłaty za śluzowanie i przejście przez pochylnie zgodnie z obowiązującym: „Obwieszczeniem Ministra Infrastruktury z dnia 5 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości stawek należności za korzystanie ze śródlądowych dróg wodnych i ich odcinków oraz śluz i pochylni obowiązujących od dnia 1 stycznia 2023 r.”. Przycisk cennik można wywołać również z ‘Menu’
. Naciśnięcie przycisku wywoła na ekranie cennik, który prezentuje cenę za korzystanie ze śluz i pochylni za jedno przejście przez śluzę lub pochylnię.
Zakup biletu w Module obsługi spraw i rozliczeń
Użytkownicy zalogowani rekreacyjni mają możliwość zakupu biletu w Module obsługi spraw i rozliczeń. Wyświetlenie funkcjonalności obsługiwanej w Module Obsługi Spraw i Rozliczeń odbywa się za pomocą dedykowanego modułu uruchamianego z zakładki ‘Menu’ .
Po uruchomieniu Modułu obsługi spraw i rozliczeń dla Użytkowników rekreacyjnych dostępne są zakładki: ‘Bilety’, ‘Kontakt’ i ‘O aplikacji’. W celu zakupu biletu Użytkownik wybiera zakładkę ‘Bilety’.
W zakładce ‘Bilety’ Użytkownik może przeglądać zakupione już bilety, klikając w poszczególne zakładki lub zakupić bilet korzystając z przycisku ‘Kup bilet’.
Aby przeglądać bilety Użytkownik wybiera przycisk ‘Pogląd’ lub jeśli Użytkownik chce pobrać bilet wybiera przycisk ‘Pobierz’
. Natomiast w celu zakupu bilety użytkownik wybiera przycisk ‘Kup bilet’.
Po wybraniu przycisku ‘Kup bilet’ w oknie, które się pojawi Użytkownik wpisuje obiekty, na które chce zakupić bilety lub wybiera je z mapy. Podczas wpisywania nazw obiektów, System podpowiadać będzie nazwy dopasowane do wyszukiwania. Natomiast w celu wybrania obiektów z mapy Użytkownik wybiera przycisk ‘Wybierz z mapy’ , a następnie zaznacza obiekty hydrotechniczne za pomocą dostępnych narzędzi selekcji lub zezwala na udostępnianie geolokalizacji, aby system sam wyszukał obiekty hydrotechniczne znajdujące się najbliżej Użytkownika.
W następnym kroku Użytkownik wybiera liczbę i rodzaj jednostek pływających, dla których chce kupić bilety. Za jednym razem możliwy jest zakup biletów na kilka obiektów, a po wybraniu obiektów oraz jednostek Użytkownik wybiera przycisk ‘Dalej’ .
Następnie Użytkownik wybiera taryfę w jakiej chce kupić bilety. Jeśli na którymś z wybranych obiektów występują utrudnienia System przekaże o tym informacje. Jeśli Użytkownik nie chce kupować biletu na któryś z obiektów, może go usunąć korzystając z przycisku ‘usuń’ .
Po dokonaniu wyboru taryfy System podliczy kwotę do zapłacenia oraz pokaże rodzaj jednostek pływających i liczbę biletów dla każdej z nich. Jeśli dane są poprawne należy wybrać przycisk ‘Zapłać’ .
Użytkownik zostaje przekierowany na stronę operatora płatności, gdzie postępuje zgodnie z krokami wymaganymi przez operatora płatności.
Po opłaceniu biletu Użytkownik będzie mógł go pobrać klikając przycisk ‘Pobierz’. Dodatkowo bilet zostanie zapisany na koncie Użytkownika i w każdej chwili Użytkownik będzie mógł go podejrzeć lub pobrać korzystając z przycisków ‘Pogląd’ i ‘Pobierz’
.
Zgłoszenie zdarzenia
Zgłoszenie zdarzenia to funkcja dostępna w Module planowania tras, przeznaczona dla Użytkowników rekreacyjnych niezalogowanych, zalogowanych i dla Użytkowników biznesowych. Zdarzenia obsługiwane są przez Operatora - Użytkownika wewnętrznego posiadającego odpowiednie uprawnienia.
Podczas dodawania zdarzenia Użytkownik ma możliwość wyboru jednej z dostępnych kategorii:
Proces zgłaszania zdarzenia
Jeżeli na drodze wodnej Użytkownik zauważy zdarzenie potencjalnie niebezpieczne może zgłosić je w aplikacji, aby poinformować o nim właściwe służby oraz ostrzec inne osoby, które będą poruszały się po trasie. W tym celu Użytkownik wybiera przycisk ‘Zgłoś zdarzenie’ znajdujący się po prawej stronie ekranu.
Na ekranie pojawi się lista ze wszystkimi zgłoszonymi do tej pory zdarzeniami znajdującymi się w aktualnym widoku mapy, na której należy wybrać przycisk ‘Nowe zdarzenie’ . Z tego poziomu Użytkownik może zamiast dodawać nowe zdarzenie wybrać zdarzenie dodane przez innego Użytkownika i na nie stosownie zareagować tak aby uniknąć dublowania zgłoszeń.
Jeśli mimo wszystko Użytkownik chce zgłosić nowe zdarzenie po wybraniu przycisku ‘Nowe zdarzenie’ wybiera rodzaj zgłoszenia z listy.
W kolejnym kroku należy wskazać miejsce na drodze wodnej: Użytkownik w tym celu wskazuje punkt na drodze wodnej i jeśli jest on poprawny klika przycisk ‘Zatwierdź’.
System pokaże informacje o wybranym punkcie, które, jeśli są prawidłowe, należy zatwierdzić wybierając przycisk ‘Zatwierdź’ .
Po wybraniu zgłoszenia, system przekaże informacje na jego temat takie jak data i czas zdarzenia, jego lokalizacja, odcinek drogi wodnej itp. Jeżeli wszystkie parametry są właściwe Użytkownik wybiera przycisk ‘Zgłoś’ , a następnie potwierdza chęć zapisania nowego zdarzenia wybierając przycisk ‘Tak’
.
System wyświetla nowo dodane zdarzenie na mapie oraz podsumowanie w oknie Zdarzenia.
Potwierdzenie/zaprzeczenie zgłoszenia
W trakcie poruszania się po trasie, wyznaczonej w Systemie, Użytkownik jest informowany o zdarzeniach, które zostały zgłoszone przez innych Użytkowników. Poruszając się obok miejsca, w którym zdarzenie zostało zgłoszone, Użytkownik może je potwierdzić, jeśli faktycznie ono tam występuje lub zaprzeczyć. Pozwoli to poinformować innych Użytkowników aplikacji oraz Operatorów o potencjalnie niebezpiecznej sytuacji lub o jej braku. Użytkownik może przejść do szczegółów danego zdarzenia przez kliknięcie w dane zdarzenie na liście lub poprzez wybranie zdarzenia z mapy za pomocą narzędzia identyfikacji . Użytkownik może potwierdzić tylko zdarzenia symbolizowane ikonami o niebieskim kolorze, czyli takie które zostały zgłoszone przez Użytkowników i nie zostały dotychczas potwierdzone przez Operatora. Zielone ikony symbolizują potwierdzone zgłoszenia, dlatego nie wymagają już potwierdzenia przez Użytkowników.
Po wybraniu ikony System zaprezentuje dane na temat zgłoszenia oraz pokaże czy inni Użytkownicy potwierdzali lub zaprzeczali dane zdarzenie. Następnie należy odpowiednio wybrać przycisk ‘Potwierdzam’ , aby potwierdzić występowanie zdarzenia lub ‘Zaprzeczam’
, aby zaprzeczyć. Po naciśnięciu odpowiedniego przycisku System informuje Użytkownika o poprawnym wykonaniu czynności oraz zlicza potwierdzenia i zaprzeczenia dodane przez Użytkowników. Po ponownym naciśnięciu w ikonkę zgłoszenia pojawi się informacja o nowej liczbie zgłoszeń. Po osiągnięciu odpowiedniej liczby potwierdzeń lub zaprzeczeń System zmieni status danego zdarzenia.
Zawartość mapy
W Module Planowania Tras z ‘Menu’ dostępna jest również funkcja ‘Zawartość mapy’, w której są widoczne warstwy mapy.
Użytkownik może skonfigurować mapę poprzez rozwijanie warstw za pomocą strzałek , zaznaczanie/odznaczanie poszczególnych warstw za pomocą checkboxów
oraz poprzez zamianę ich kolejności za pomocą przytrzymania na 3 poziomych liniach
przy warstwie i przeciągania.
Legenda
W zakładce ‘Menu’ Modułu planowania tras znajduje się zakładka ‘Legenda’, po wejściu w którą System prezentuje Legendę opisującą wszystkie elementy, które znajdują się na drogach wodnych.